Handelsbetingelser

Stort udsalg lige nu • Se alle de gode tilbud på hele siden • Spar 20-70% på næsten alt!

Her finder du betingelserne som er gældende på NiceWall.dk.
 
Betaling
På NiceWall.dk kan du betale med følgende kort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, Mastercard, Maestro, American Express og JCB samt med MobilePay og EAN (offentlige virksomheder). Alle handler foretages i danske kroner (DKK). Vi tager ikke gebyr for brug af betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra NiceWall.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der kan kun betales med bankoverførsel/faktura ved forudgående aftale med os. Bemærk at du ved bankoverførsel ikke er beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor.

Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil vi har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

- Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller vi efterfølgende din ordre, så kan vi ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at vi ikke kan ophæve denne reservations. Det er kun din bank (eller kortudsteder), der kan ophæve denne.

- Autorisering på kreditkort

Betaler du med kreditkort, så vil pengene først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik, når vi behandler og hæver betalingen for din ordre.


Levering
For leveringsmetode og leveringstid - se punktet Levering. Ved betaling via bankoverførsel afsendes ordren når betalingen er registreret i banken. Priser for levering finder du på siden om Levering.

Vi gør opmærksom på, at navnet på modtageren (Ordregiver) skal være oplyst på postkassen på modtageradressen. Skal du modtage ordren på en anden adresse, så skal du enten vælge alternativ leveringsadresse med korrekt modtager (den person der bor på adressen) eller skrive i notatfeltet på ordren, at pakken skal sendes til en given person og adresse med dit navn som att.
Eks: Jens Jensen, Att: Hans Hansen, Olsensvej 10, 7000 Fredericia.
Hvis dit navn ikke er oplyst på postkassen, er fragtfirmaet i deres gode ret til at returnere pakken til afsender. Denne pakke bliver anset som værende "nægtet modtaget".
Kommer pakken retur til os med "ukendt på adressen" - eller sendes pakken retur fordi den ikke er afhentet på posthus/pakkeshop, opkræver vi fragt for at afsende pakken igen.
 
Hvis du fortryder dit køb 
Vi yder på NiceWall.dk 30 dages returret for forbrugere. Det betyder, at skulle du fortryde dit køb inden for 30 dage efter modtagelse, kan du kontakte os for at få dine penge retur. Ved fortrydelse af køb anbefales det at varen pakkes på samme måde som den blev leveret og sendes i samme emballage. Er det ikke muligt anbefales det at kontakte os på kundeservice@nicewall.dk eller tlf. 8150 3500.
Ved fortrydelse af køb betaler køber omkostninger til returforsendelse. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Bemærk også, at der ikke ydes returret på specialdesignede produkter. Det er f.eks. wallstickers, plakater eller andet der er fremstillet på kundens anvisninger og som ikke indgår i vores sortiment.
Du skal give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os via mail: kundeservice@nicewall.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Ved B2B-køb (køb som virksomhed) tilbydes de normale 14 dages returret.
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen eller undlade at afhente pakken på posthuset/pakkeshop.
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 
Varer undtaget fortrydelsesretten og returretten:
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Specialdesignede varer. Dvs. wallstickers, plakater eller andet der er fremstillet på kundens anvisninger og som ikke indgår i vores sortiment.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du klistrer din wallsticker eller dit fototapet op, klipper i varen eller på andre måder behandler din vare så den ikke kan bruges igen.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Har du nægtet modtagelse på pakken eller har du undladt at afhente pakken på posthuset, og ønsker dine penge refunderet, vil det tilbagebetalte beløb blive ordrebeløbet minus fragt.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Nice Wall
Industrivej 18
7000 Fredericia
Mærk: Retur
 
Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Det er en fordel, hvis du vedlægger  en kopi af ordrebekræftelsen.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
 
Når du handler på www.nicewall.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Det er vigtigt, at du kontakter os og aftaler nærmere for, hvordan din reklamation sendes retur.
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Har du lavet en aftale med os om at sende en eller flere varer retur - og er reklamationen berettiget - refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
 
Varen sendes til:
Nice Wall
Industrivej 18
7000 Fredericia
Mærk: Reklamation
 
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Husk, at varen altid skal sendes direkte til adressen. Sørg for, at varen sendes i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Nice Wall og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og ansatte i Nice Wall har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.nicewall.dk er indehaveren.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Oplysninger afgivet til www.nicewall.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Nice Wall har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Nice Wall via e-mail kundeservice@nicewall.dk
 
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@nicewall.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Generelle oplysninger
Nice Wall
CVR. nr.: 34276978
Industrivej 18, 7000 Fredericia
Mail: kundeservice@nicewall.dk
Telefon: 81503500
Etableret 2012